Aanmeldprocedure
Aanmelding op Praktijkschool Eindhoven kan alleen op advies van de school waar uw zoon of dochter momenteel onderwijs volgt. Voor de aanmelding ontvangt u van deze school de volgende formulieren:
- het aanmeldingsformulier
van het samenwerkingsverband
- het onderwijskundig
rapport van de basisschool*
- het
intelligentieonderzoek*
* Deze verslagen kunnen door de basisscholen ook in
een digitaal systeem geplaatst worden, genaamd LDOS.
Deze formulieren dienen correct en volledig ingevuld te
worden meegenomen als u uw zoon of dochter komt aanmelden. Verder vragen wij u
om een geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitsbewijs) van uzelf en uw
zoon of dochter mee te nemen.
Tijdens de aanmeldmiddag vult u samen met een lid van de
intakecommissie ook nog de volgende formulieren samen in:
- het
toestemmingsformulier voor de aanvraag van een Toelaatbaarheidsverklaring
(TLV) bij het samenwerkingsverband
- het
toestemmingsformulier om gegevens op te mogen vragen bij de school
van herkomst
- aanvullend
aanmeldingsformulier van Praktijkschool Eindhoven.
Vervolgprocedure:
Binnen een aantal weken na de definitieve aanmelding
wordt er een besluit betreffende de aanname genomen. Tijdens dit proces
kan het noodzakelijk zijn dat wij met ouders en school in overleg gaan.
Mochten er nog vragen zijn rondom de aanmeldingen dan horen
wij dit graag. U kunt hiervoor contact opnemen met Praktijkschool Eindhoven en
vragen naar de intakecommissie.
Voor een goed beeld van onze school, zie het volgende
promotiefilmpje (3 min.):
Specifiek voor Praktijkschool Eindhoven
Elke aangemelde leerling wordt besproken in de aannamecommissie van school.
De aannamecommissie bestaat uit een teamleider, zorgcoördinator, orthopedagoog
en vestigingsdirecteur.
Het advies van de basisschool is belangrijk voor toelating
evenals de ondersteuningsbehoefte van de leerling. Aan de hand van
dossierinformatie, overleg met de basisschool en afstemming met ouders en
leerling, probeert de aannamecommissie te bepalen of Praktijkschool Eindhoven
kan voorzien in de ondersteuningsbehoefte van de leerling.
Aannamecommissie
Voor de aanmelding van uw kind/pupil voor het schooljaar 2022-2023 zijn er een aantal belangrijke bijeenkomsten:
Voor informatie over aanmelding voor schooljaar 2022-2023 stuurt u een e-mailbericht naar Annemarie van den Bosch a.vandenbosch@parmantscholen.nl of belt u met 040-2450778.
Er wordt op 6 juli 2022 een kennismakingsmiddag voor nieuwe leerlingen 2022-2023 georganiseerd. Tijdens deze middag kunnen de leerlingen die volgend jaar definitief gaan starten, nader kennis maken met onze school. Ze krijgen informatie over de school en ontmoeten andere leerlingen en hun toekomstige leerkrachten. Het exacte datum en tijdstip volgt nog.